Uttrycket ”att vara ute och cykla med sin affärsidé” har de senaste åren fått en helt ny betydelse, åtminstone i Eva och Lars Nordlunds värld. Tänk dig ett äkta par som sätter sig på varsin 26-tummare och efter 120 meter bestämmer sig för att svänga vänster. Inte för att ta en motionstur i Gästrikeskogarna, utan för att upptäcka världen (och på resan se om de också kan hitta något nytt att brinna för efter att ha sålt sin tidigare verksamhet.) Sex månader senare kommer de hem igen – efter att ha trampat sig fram i Norge, Island, Kanada och Kuba. Och med sig i packväskorna har de en affärsidé som ska förändra både deras liv och den lilla orten Jädraås. De startar ett mikrobryggeri! Och de skapar i samma ögonblick ett varumärke som får konsumenter att höja på ögonbrynen och konkurrenter att sätta skummet i vrångstrupen – Jädraöl! Vad? får ett öl verkligen heta så i lagomlandet Sverige? Jodå, det går för sig. Om man använder sig av utvalda råvaror och brygger med omtanke och hantverksmässig känsla och resultatet blir ”ett jädra gott öl, helt enkelt”.
Du får möjlighet att smaka våra nyaste och kommande öl.